Ovaj članak poslužio je kao online sat za učenike. Zbog toga članak možda neće biti pregledan na mobilnom uređaju te će neki interaktivni elementi s vremenom prestati raditi.
Pogledajte video o "brkatoj kutiji" u nastavku.
Dodatne informacije i više primjera možete potražiti i u udžbeniku na stranici 127.
Nakon što ste pogledali video riješite kviz vezan uz pojmove o kojima je bilo govora u videu.
Riješite zadatak 14. iz udžbenika na stranici 131. Izračunajte sve potrebne vrijednosti za oba skupa podataka i nacrtajte dijagram "brkata kutija" na temelju njih. Pomoću dijagrama usporedite ta dva skupa podataka. Svoje rješenje na neki način pretvorite u digitalni oblik (uslikajte, skenirajte) ili napravite na računalu. Zatim postavite rješenje na Padlet kao sliku pod svojim imenom i prezimenom (klikom na znak "+" u donjem desnom uglu).
Naravno, sve dijagrame, pa tako i "brkatu kutiju" rijetko crtamo ručno na papiru. Za to obično koristimo računalo. U nastavku pogledajte video u kojem ukratko demonstriram kako nacrtati "brkatu kutiju" u programima koji su vam možda već i poznati: MS Excel i GeoGebra.
• Z. Šikić, R. Kalazić, S. Lukač, K. J. Penzar: Matematika 1, udžbenik za gimnazije i srednje strukovne škole, 2. svezak, Profil-Klett, Zagreb, 2018.
• S. Varošanec: Peteljka-list dijagram. Medijan i mod, Matematika i škola, 71 (2013), 10-13.
• S. Varošanec: Karakteristična petorka i brkata kutija, Matematika i škola, 72 (2013), 56-59.
Citiraj
Novak, Siniša (13.05.2020.). Brkata kutija. Sustav. Preuzeto s https://sustav.sino.com.hr/brkata-kutija ()