• Verzija Mblocka: v5.2.0 ili novija
• Web kamera
Korištenjem ekstenzije Teachable Machine u mBlocku 5 istrenirajte model koji će prepoznavati geste rukama za igru „Kamen, škare, papir“.
Pomoću tog modela napišite program koji omogućava igranje igre „Kamen, škare, papir“ protiv računala (Pande). Dizajn igre odredite sami upotrebom različitih spriteova i kostima.
U Sprites načinu rada dodamo ekstenziju za strojno učenje (Teachable Machine).
U kategoriji TM odaberemo opciju za treniranje modela.
Dobivamo sučelje za treniranje modela.
U našem slučaju želimo model naučiti da prepoznaje tri geste rukom. Za to će nam biti dovoljne tri kategorije. Ako želimo promijeniti broj kategorija to možemo učiniti klikom na gumb Build a new model.
Trebamo imenovati svaku kategoriju (Kamen, Skare, Papir).
Model treniramo tako da na web kameri prikažemo jednu od gesti rukom te klikom i držanjem gumba Learn kažemo modelu koju gestu smo pokazali. Preporuča se držati gumb dok se ne napravi 10 slika.
Nakon što „naučimo“ nekoliko slika, model će početi prikazivati postotak koliko je siguran u to što je prikazano.
Kada model počne dovoljno dobro predviđati rezultate možemo završiti treniranjem klikom na gumb Use the model.
Dobivamo nove blokove u kategoriji TM. Pomoću kojih možemo upotrijebiti rezultate koje daje upravo istrenirani model.
Pritiskom na gumb Open recognition window dobit ćemo prikaz videa s web kamere te uvid u „razmišljanje“ modela.
Zadatak nam daje slobodu u izradi igre. U mojoj verziji igramo protiv pande koja svoju gestu rukom odabire pomoću generiranja slučajnog broja. S druge strane „razmišljanje“ našeg modela možemo pratiti u oblačiću. Nakon odbrojavanja prikazuju se odgovarajući simboli za odabrane geste te se ispisuje poruka o rezultatu igre.
Na ovaj način učenici dobivaju uvid u proces strojnog učenja od treniranja i testiranja do primjene. Mogu se uvesti osnovni pojmovi vezani uz strojno učenje: klasifikacija, uzorak za treniranje, označavanje, nadzirano učenje, točnost modela.
A.7.3 Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem uz pomoć odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka.
B.7.1 Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka.
B.7.4 Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema.
A.8.4 Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja.
Citiraj
Novak, Siniša (15.09.2020.). Mblock 5 i strojno učenje. Sustav. Preuzeto s https://sustav.sino.com.hr/mblock-5-i-strojno-ucenje ()